Hry s Pravíkem

Jak vznikaly hry pro Jihomoravské muzeum ve Znojmě?

Na začátku byl nápad osvěžit multimediální prezentaci v nové expozici archeologie ve znojemském muzeu. Dostali jsme hrubé zadání, na jehož základě jsme vytvořili scénář pro jednotlivé hry.

 

Během tvorby se zrodila postavička Pravíka, který měl dělat průvodce hraním a měl také přebírat různé role v jednotlivých hrách.

 

 

Co obnáší tvorba her pro multimediální prezentaci?

Nejprve je na řadě studium terénu. Museli jsme si prostudovat, jak to vlastně fungovalo v takovém pravěku a jeho epochách. Naštěstí jsme od znojemského archeologa z muzea dostali kvalitní podklady a sadu obrázků pro inspiraci. Díky tomu jsme mohli vytvořit scénář a úrovně jednotlivých her.

 

      

 

Posléze se ujala práce ilustrátorka. Nejprve vznikl Pravík. Poté vznikaly pravěké nástroje, domečky, políčka a také doplňkové kresby pro pozadí her. Následně vše převzal náš web designer, který zpracoval jednotlivé úrovně každé hry do ucelené šablony. Jakmile bylo hotovo, po dohodě s kodérem byly šablony her nařezány na menší dílky. Ty poté mohl kodér přetavit do hry. Tím se vše rozhýbalo. Přidaly se efekty, tlačítka, nápovědy.

 

 

Na závěr jsme jednotlivé hry nasadili na web.

 

 

Ukázky her

Výběr hry

 

Pravík stavitel

 

Pravík farmářem

 

Pravěkou krajinou

 

Pravěso