Varšavská věž a stromy na ulici

Chcete to nejlepší PR a ještě k tomu měnit svět? Dělejte to jako Bill McDonough

Když v roce 1989 představil Bill McDonough developerům vítězný návrh projektu Varšavského mrakodrapu, byli nadšení. „Vyhrál jste, projekt je váš,“ řekli mu. Jenže Bill se zamračil.

Tázavé pohledy vybízely Billa k vysvětlení.

Když si představím, kolik energie a materiálu pohltí tato stavba, může to vyvážit jen výsadba deseti tisíc čtverečních mil lesa,“ řekl Bill.

Billova slova zůstala viset ve vzduchu. V hlavách účastníků prezentace rezonovala otázka, jak to myslí. Chce být zajímavý? Nebo tím snad chce říct… chce tím říct, že bez těch stromů jim ten projekt nedá? Tak bláhový přece nebude, vždyť jenom ten projekt stojí majlant.

Naštěstí opět promluvil Bill a přeťal proud zmatených myšlenek v místnosti: „Pokud jsem to dobře počítal, tak vysadit toto množství stromů bude stát pouhou desetinu rozpočtu na reklamu.

Bylo rozhodnuto. Každý z přítomných si uměl spočítat, jakou publicitu něco takového vygeneruje a kolik tím ušetří. Ten proradný architekt ví, jak na ně.

Ani jeden z přítomných samozřejmě nedal najevo, že rozhodl argument spojený s propagací projektu. Aby to ale nevyznělo úplně trapně, šéf developerské skupiny prohlásil: „Jdeme do toho, abychom udělali radost architektovi, který má rád přírodu a stromy.

Bill navrhl nejenom úžasnou budovu s na tehdejší dobu pokročilými environmentálně šetrnými systémy, ale prosadil i něco ze svých myšlenek na obnovu rovnováhy naší planety. To je ostatně něco, o čem rád mluví ve svých rozhovorech a přednáškách; nestačí kritizovat a říkat, „co by kdyby“.

Důležité je pustit se do toho a ukázat ostatním, kudy vede cesta.

Asi bych měl v tuto chvíli dodat, že Bill McDonough je americký architekt a designér, průkopník zelené a udržitelné architektury. Spolupracoval s NASA nebo Světovým ekonomickým fórem. Je průkopníkem cirkulární ekonomiky.

Věřím, že není potřeba příliš dodávat. Bill McDonough ukazuje, že chovat se ekologicky dává velký smysl a nese s sebou řadu benefitů. Na závěr mohu jen říct, že zasadit strom je to nejlepší PR a marketing. Co říkáte?

Sdílej článek

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Nejnovější články

Začněte plnit své vize

Pomůžeme Vám dostat se k cíli. Naše know-how a zkušenosti ve Vašich službách.