Nejnovější články

9 lekcí obsahového marketingu ...

Co bude udávat trendy při tvor...

V čem je síla influencerů a ja...

Cesta hrdiny je klíč k pochope...

Čtyři mikromomenty, které rozh...

Jaké téma Vás zajímá?

obsahový marketing (1)

webdesign (1)

trendy (2)

sociální sítě (1)

influenceři (1)

marketing (1)

strategie (1)

marketing (3)

cestovní ruch (1)

mikromomenty (1)

Archiv

2017

2016

Co bude udávat trendy při tvorbě webových stránek v roce 2018?

Pavel Kovařík | štítky: webdesign trendy

 

Tvorba webových stránek a webdesign podléhá trendům podobně jako jiná odvětví.

V případě našeho oboru ale nejde na prvním místě až tak o trendy vizuálního rázu, jako spíše o trendy související s uživatelskou přístupností a použitelností webu a trendy  související s přicházejícími technologiemi.

Jasně, i web se musí líbit, ukázat to nejlepší, vyprávět vizuální abecedou příběh firmy. Pod povrchem je však více. Funkčnost, dohledatelnost, snadné procházení a čtení webu a celá řada faktorů, které musí šlapat, aby web fungoval.

Protože jsme se přehoupli do poslední třetiny letošního roku, je čas se zamyslet, kudy se budou ubírat trendy ovlivňující webový design v roce 2018.

Následujících pět trendů by nemělo uniknout vaší pozornosti a rozhodně byste je do budoucna neměli podcenit.

 

1. Výběr barev pro web bude rozhodující

Výběr barev pro webové stránky se většinou bere tak nějak samozřejmě, mimovolně, metodou líbí - nelíbí. 

Doporučuji však volbu barev nepodceňovat. 

Nejde přitom až tak o konkrétní barvy, ale trend, kam se celý obor posouvá.

Když si projdete současné stránky napříč různými obory, všímejte si, jak se vše zjednodušuje. Přehlednost, uživatelská použitelnost, rychlá orientace na stránkách, ořezávání grafických prvků a odhazování balastu. Tento minimalistický proud dává vyniknout prázdnému prostoru na webu, nechává jej dýchat, roztahuje jeho přítomnost za hrany monitoru.

Proto je více než kdy jindy důležité, jaká barva prostor na webových stránkách vyplňuje!

Je to o atmosféře, harmonii s obsahem, vytváření souladu mezi námi, webem, jeho návštěvníkem.

Bez ohledu na barevné odstíny se v roce 2018 budou vyjímat zejména weby, které budou používat syté pastelové barvy a nebudou se bát přechodových gradientů

 

   Barvy č.1: Prostor, minimalismus a pastelová barva

https://vspicer.com
 
 

   Barvy č.2: Přechodové barvy jsou opět v kurzu

https://allboatsrise.com
 
 

2. Nesymetrický design

Zkuste trochu poodstoupit a uvažovat o svém webu jako o malířském plátnu. Zapomeňte na všechny ty rámečky, boxy, chlívečky a pravidelné geometrické tvary.

Jistě, tvorba webu musí mít řád. Jistě, musíme ctít pravidla. Pořád musíme myslet na uživatele, snadnou orientaci na stránkách, použitelnost.

Ale v roce 2018 se konečně můžete odvázat a porušit zaběhnuté schéma tvorby webů. Odhodit šablony. Pustit do světa originál, který bude přitahovat pozornost tím, že porušuje pravidlo symetrie. 

Takový web nenechá mysl návštěvníka klidnou. Zapojí do hry obě mozkové hemisféry.

 

   Asymetricý design zapojí do hry obě mozkové hemisféry

 http://www.epok-design.fr
 
 

3. Minimalistické menu. Ale důrazně!

Minimalismus ovlivňuje i další prvky na webových stránkách. 

Mizení tlačítek menu sledujeme už delší dobu. Stejně tak řídne počet položek. Prostě a jednoduše nezahlcujte, netrapte uživatele.

V posledních letech se menu přesouvá do pravého horního rohu a čím dál častěji se skrývá pod ikonkou připomínající hamburger. To souvisí samozřejmě hlavně s postupující vládou mobilních zařízení.

Ale neztrácejte kvůli tomu smysl pro hru.

Dejte ikonku menu do nějaké nezvyklé pozice. Vyberte to opravdu důležité a právě to dejte do nabídky. Nebojte se to zdůraznit velkým písmem a pořádným barevným kontrastem.

 

   Minimalistické a přitom hravé menu, výrazné písmo

      
https://www.lapeaudelours.net
 
 

4. Výběr písma ovlivní vše

Písmo a celkově typografie hraje na webu čím dál větší roli. Dříve jsme vybírali písmo podle vkusu či v lepším případě, aby zapadlo do celkového konceptu designu webu.

Dnes je písmo a typografické pojetí webu svébytnou součástí webového designu. I tady platí, že minimalismus při navrhování webových stránek otevírá prostor pro něco dalšího, mocnějšího. 

A co může být mocnější než písmo? 

Výběr fontu, velikost písma, mezery, odsazení, to vše je design, to vše komunikuje s uživatelem. Typografie je jednoduše řečeno prostředek vizuální komunikace.

Písmo a typografie už zkrátka není jen prostředek předávání textového obsahu. Je to sdělení samo o sobě.

Ty nejlepší kreativní studia chápou funkci typografie už dlouho a v roce 2018 máte pořád šanci v tomto směru v našem geografickém prostoru vyniknout.

 

   Písmo, text a bílý prostor

http://www.factoria.it
 
 

5. Ilustrace jsou víc než foto

Všichni víme, že fotografie jsou součástí téměř každého webu.

(Tedy pozor na směřování vizuální komunikace v roce 2018 viz předchozí bod.)

Nicméně, pokud chceme podtrhnout svou jedinečnost, přichází na scénu ilustrace. Ruční práce je zkrátka něco, co je víc, než úprava a naaranžování fotky v Photoshopu.

Co je ale ještě důležitější, tak ilustrace může vyprávět příběh. Dokáže zprostředkovat to, co by se na fotografiích jen těžko dařilo zachytit, a text by pro to byl příliš obsáhlý a nudný.

Na infografiky jsme si zvykli. Proč bychom podobným způsobem nemohli pracovat s webem?

Pravda, ne vždy se to hodí, ale někdy je to zkrátka nejlepší řešení. Vizuálně, z hlediska názornosti, rychlosti komunikace, ale i možnosti umístění ovládacích prvků přímo do ilustrací. Přesně tomuhle se říká vymazlené UX!

Pokud chcete působit opravdu nápaditě a vtáhnout uživatele do hry, pobavit jej, nebo ho něco naučit, vsaďte v roce 2018 na ilustrace.

 

   Ilustrace jako prostředek komunikace zaměření webu a současně ovládací prvek

http://en.euro.vet
 
 

   Výrobní proces jako součást webové prezentace

http://www.migliorepasta.it
 
 

Bonus: Každý web musí mít příběh

V roce 2018 nepůjde o vyprávění příběhů, půjde o jejich vytváření.

Lépe řečeno, každý web, který má zaujmout, musí být příběhem sám o sobě. 

Přesně to spojuje všech pět prvků, které budou vytvářet webdesignerské trendy v roce 2018.

Každý z nich je natolik silným prvkem, že může být médiem pro vyprávění příběhu a současně jeho součástí. Tedy součástí vaší webové identity.

Vytvářejte svůj příběh a nechte svůj web, aby se stal jeho neodmyslitelnou součástí.

 

V čem je síla influencerů a jak vám mohou pomoci?9 lekcí obsahového marketingu z Finska

Autor

Pavel Kovařík

Na náš blog píšu především o fungování naší agentury, snažím se ukazovat přínos strategického myšlení v marketingu a sem tam přidám pár tipů z praxe.


Komentáře

Přidat komentář

Pavel Kovařík

21. 09. 2017

Souhlasím, samotný proces návrhu, ale i to nejzákladnější, tj. cíl a zaměření webu, je zásadní.


Matej Chyľa

21. 09. 2017

A hlavne väčší dôraz na proces kvalitného návrhu webu a rozumná energia venovaná do grafického designu. Lepší titulok pre článok by asi bol: čo bude udávať trendy v grafickom designe webových stránok, či?