Navštivte Vranovsko - turistický informační portál regionu

Silná značka krok za krokem

Vranovsko není jenom přehrada, bylo jednoduché a jasné zadání. Pravda, když se řekne Vranovsko, většinou nás myšlenky táhnou k přehradě, pláži a letním radovánkám. Jenže Vranovsko je také bohatá historie, krásná příroda, neboť sem zasahuje Národní park Podyjí, a malebná venkovská krajina stvořená pro toulky a pojížďky na kolách. Určitě znáte Vranov nad Dyjí, možná Bítov, ale znáte třeba Uherčice s jejich romantickým zámečkem, nebo Vratěnín a tamní legendu o loupežníkovi Graselovi?

 

Smyslem projektu, na kterém jsme se podíleli v těsné spolupráci s Regionální rozvojovou agenturou jižní Moravy a Svazkem obcí Vranovska, bylo položit základy dlouhodobému vytváření značky turistické destinace. Cílem bylo ukázat Vranovsko v širším podání a odkrýt jeho další rozměry.

 

Na začátku bylo vypracování marketingové strategie destinace a vytyčení segmentů, na které se bude komunikace primárně zaměřovat. Strategie položila základy pro návrh struktury a obsahu webových stránek a následnou marketingovou a PR komunikační kampaň.

 

Přikládáme ukázky vizuálů včetně textace - cílové skupiny poznáte sami :-).

 

Logo, slogan a internetová adresa

Strategie byla na stole, takže jsme se pustili do realizace.

 

První zásadní věc byla výběr domény, na které nový informační turistický portál poběží. Vranovsko je exponovaná destinace, zejména Vranov nad Dyjí a Bítov je posetý penziony a kempy, takže internetové adresy obsahující slovo "vranov" jsou víceméně rozebrané. Naštěstí pro dnešní internetové vyhledávače není název domény zásadní, takže jsme se rozhodli pro návštěvnicky orientovanou výzvu, která by měla aspoň trošku pobízet k akci. Doména NAVSTIVTEVRANOVSKO.CZ byla na světě.

 

Vymýšlení sloganu byla zábavná část. Fantazii jsme ale záměrně nepouštěli daleko, protože jsme měli své zadání, které žádalo nabídnout víc než přehradu. Slogan VRANOVSKO - VÍC NEŽ PŘEHRADA je tedy jeho zhmotněním a současně by mělo vybízet k objevování toho ostatního, co je kolem přehrady k vidění a zažití.

Následně jsme vytvořili logo odrážející hlavní atributy Vranovska - slunce, vodu a zelenou barvu přírody. 

 

První dojem je pozvánka k návštěvě

Vstupní stránka nového turistického portálu Vranovska vítá návštěvníky velkoplošnou fotografií. Dohodli jsme se, že úvodní foto bude možné pružně měnit a přizpůsobovat aktuální nabídce nebo sezoně. Pro provozovatele portálu je k dispozici funkce slideru, takže úvodní fotografie se mohou plynule střídat a komunikovat více z nabídky destinace.

 

Hned pod úvodní fotografii jsme umístili kalendář akcí, který je v případě Vranovska opravdu bohatý. Vedle kulturního kalendáře jsou tzv. akční nabídky neboli produktové balíčky. Ty se snaží zaujmout především konkrétní skupiny potenciálních návštěvníků, jako třeba rodiny s dětmi nebo romantické páry, které tu najdou ráj. Stránku uzavírá blog s aktuálními, zejména praktickými informacemi pro návštěvníky, patička s kontakty a vstup do galerie. Pro fotogalerii jsme nafotili kompletní kolekci fotografií k různým příležitostem.

 

Tvorba obsahu webu a jazykové verze

Příprava obsahu webového portálu byla opravdovým zážitkem. Před samotnou tvůrčí prací jsme se snažili region co nejvíce poznat a nastudovat zdejší zajímavosti. Poté jsme naplnili předem vytyčenou obsahovou strukturu. Napsali jsme texty pro jednotlivé oblasti nabídky (Aktivity), profily všech obcí regionu, ale také praktické informace pro návštěvníky, které jsou umístěné v několika logických celcích.

 

Obsah webu jsme přeložili do němčiny, angličtiny a polštiny.

 

Jednoduchý přístup + důvod = marketing

Protože je nabídka destinace hodně komplexní, chtěli jsme maximálně zjednodušit plánování návštěvy. Současně jsme chtěli nabídnout důvody, proč se na Vranovsko vypravit. A samozřejmě hezky v kontextu návštěvnických skupin, tedy pro každého přesně to, co obvykle vyhledává. V hlavním menu proto najdete položky TOP 5, Za 2 dny a Tipy na výlety.

 

Každý region má něco, na co je obzvlášť pyšný. A také v průvodcích naleznete tipy, co musíte navštívit, abyste destinaci opravdu poznali. Na Vranovsku to je TOP 5 cílů (Vranovský zámek, Národní park Podyjí, pláže kolem přehrady, vyhlídkové plavby na lodích na přehradním jezeře, hrad Bítov), které patří dlouhodobě asi k těm nejoblíbenějším. Nevybírali jsme tedy my, ale návštěvníci :-).

 

Prodloužený víkend je fenomén, který poznamenává oblast cestovního ruch víc a víc. K tomu si přidejme návštěvníky pláže u Vranovské přehrady, kteří tu tráví obvykle dva dny nebo týdenní turnusy. A i těm je potřeba nabídnout něco, co mohou zažít, aniž by museli projíždět region křížem krážem. Vytvořili jsme tedy rubriku Za 2 dny, a to pro různé oblasti zájmu (např. technické památky). Každá taková nabídka je současně návrhem modelového itineráře.

 

Další rychlou nabídku tvoří tipy na výlety po regionu, ale také navazující procházky po regionu. K dispozici je vždy popis trasy, historický kontext a zajímavosti a samozřejmě mapa.

 

Ubytování a restaurace

Katalog ubytování a nabídky stravování samozřejmě nechybí. Uživatel může nabídku služeb filtrovat podle různých parametrů a hned z profilu ubytovacích zařízení může poslat nezávazný dotaz na možnost rezervace. Ze strany provozovatelů ubytování a restaurací je možnost přidat svou nabídku na web přes webový formulář.

 

Uživatelská přístupnost a komunikace

Web nabízí i další uživatelské funkce typu našeptávač pro vyhledávání na webu, možnost sdílet příspěvky na sociálních sítích nebo třeba přihlásit se k odběru newsletteru.

 

Připraveno pro e-mail marketing

Redakční systém jsme rozšířili o možnost sestavit a rozeslat newsletter. Správa databáze kontaktů a možnost exportu a importu adres je samozřejmostí.

 

Správce webu může newsletter sestavit přímo v systému a jednoduchým způsobem do něj přiřadit upoutávky k akcím nebo stránkám s turistickými informacemi. Editor umožňuje také vytvářet samostatné příspěvky s textem a fotografiemi s přidruženým URL odkazem na příslušné místo na webu (landingpage).

 

Propagace destinace a rozjezd portálu

Po spuštění portálu jsme se pustili do propagace destinace, jejímž středobodem byl právě vytvořený web. Součástí bylo klasické PR, články na blozích a portálech cestovního ruchu, ale také PPC kampaň a kampaň v sociální síti Facebook.

Po uplynutí přibližně půl roku jsme vše vyhodnotili a provedli návaznou optimalizaci portálu s důrazem na SEO. Konkurence jiných portálů byla opravdu velká. Po několika měsících snažení jsme se dostali s frází „Vranov nad Dyjí“ na první stránku ve vyhledávači Google. Proces optimalizace samozřejmě není jednorázová záležitost a musí pokračovat kontinuálně.

 

Klient

Regionální rozvojová agentura Jižní Moravy

Sdružení pro obnovu a rozvoj obcí Vranovska

 

Turistický portál můžete navštívit na www.navstivtevranovsko.cz.