Thought leadership přináší nečekané výhody v informačně přehlcené době

Na jedné straně informačně zahlcení příjemci informací, na straně druhé roztříštěné komunikační kanály a ztráta kontroly nad proudem informací.

Oslovit a přesvědčit v takovém chaosu někoho o benefitech nabízených služeb je takřka nadlidský úkol. Přinejmenším to stojí víc a víc peněz a vynaloženého úsilí.

Pokud se chcete prosadit na poli značek, musíte zvolit funkční strategii a spolehlivé nástroje.

A už v tomto ohledu je to čím dál obtížnější.

Elegantní řešení, jak z toho ven a získat výhody na svou stranu, je thought leadership.

Thought leadership je koncept, který staví tvorbu značky na půdoryse obsahového marketingu v kombinaci s public relations.

Jeho podstata ale není v agresivní komunikaci na podporu značky, jako to čím dál častěji vidíme ve světě marketingu a PR. Jedinečnost tohoto konceptu je v jeho cíleném a chirurgicky přesném systematickém postupu vpřed, směrem k předem vymezené image značky.

Jednoduše řečeno, thought leadership je cesta, kterou si budujete pozici autority v oblasti, ve které působíte. V zásadě je pak druhotné, zda se jedná o podnikání, vědu a výzkum či jiné oblasti.

Thought leadership můžeme chápat i jako strategii pro vytváření osobní značky. Pokud se budeme pohybovat ve světě firem, silní lídři, kteří mají vybudovanou autoritu ve svém oboru, pak silou své osobní značky potáhnou vpřed reputaci celé firmy. Pakliže se bude jednat o větší korporaci, není nad to mít vytvořený tým expertů pro jednotlivé oblasti.

Ve světě thought leadershipu nejde o to překřičet ostatní, ukázat jim, kdo je nejlepší, nejchytřejší, nejvynalézavější a tak dále. Toto automaticky ostatní vycítí poté, co investujete čas a energii do vytvoření lídrovské pozice.

Klíč je v systematickém budování pozice autority. Odlišíte se tím, že vyniknete oproti ostatním díky svým myšlenkám, osobitému pohledu na věc, inovativnímu přínosu do diskuse.

Vyžaduje to aktivní práci na obsahovém marketingu. Vyžaduje to konzistenci, pravidelnou tvorbu výstupů, cílenou distribuci k relevantnímu publiku.

Thought leadesrhip je totiž vůdcovství prostřednictvím myšlenek a informací, kterými udáváte krok v oboru a ostatní vás následují.

Aby bylo jasnější, o jaké myšlenky a informace se jedná, tak musí vždy zapadat do některé z následujících kategorií:

  1. Komentář k aktuálnímu dění v oboru; vždy charakteristickou optikou Vaší osobnosti, případně s dopady ilustrovanými na vaší firmě
  2. Informace, která rozšiřuje know-how v oboru, případně jej staví do nového světla.
  3. Vzdělávání týkající se vašeho oboru

Thought leadership funguje, když se zájem o danou věc a chuť sdílet informace setká s poptávkou publika, tedy příjemců informací. Vy, jako thought leader, do toho vkládáte své znalosti, zkušenosti a zapálení pro věc.

To je ten kouzelný koktejl, magická formulka konceptu thought leadership.

Thought leadership je umění přinášet odpovědi na otázky publika. Z podstaty věci pak vyplývá, že ten, kdo toto nabízí, stává se automaticky lídrem v oboru.

Sdílej článek

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Nejnovější články

Začněte plnit své vize

Pomůžeme Vám dostat se k cíli. Naše know-how a zkušenosti ve Vašich službách.